Чому претензійно-позовна діяльність водоканалу нагадує боротьбу з вітряками?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Впродовж останніх років разом із зростанням заборгованості населення за послуги КП “Дрогобичводоканал” розпочало інтенсивну претензійно-позовну діяльність. На примусове виконання в оплаті заборгованості до державної виконавчої служби було передано наказів суду на суму 5,8 млн грн. З початку цього року КП “Дрогобичводоканал” подало до виконавчої служби судових наказів на суму 862 тис. грн. Шляхом примусового виконання цих наказів до бюджету підприємства повернулося лише 176 тис. грн боргів. Загалом протермінована заборгованість населення за послуги водопостачання та водовідведення сьогодні становить 5,9 млн грн.
Незважаючи на те, що юристи водоканалу докладають фахових зусиль, аби шляхом закону повернути підприємству заборговані кошти, бажаного ефекту нема. Його і не буде, стверджують правники, що мають досвід роботи з боржниками, допоки держава на надасть водопровідним підприємствам дієвий важіль впливу на несумлінних споживачів – право припиняти послугу. В іншому випадку більшість спроб повернути борги – це боротьба з вітряками.
На державних верхах ніби і розуміють, що цей жорсткий важіль необхідний підприємствам, щоб не провалити через неконтрольоване зростання боргів господарську діяльність. Розуміють, проте чомусь зволікають. У червні набув чинності Закон України “Про житлово-комунальні послуги”, та , власне, виявилося деякі обов’язкові правові механізми високопосадовці напрацювати не встигли. Тому  відтермінували втілення закону у життя до травня наступного року.