Ліквідація витоків: як воно є на внутрішній кухні


Ліквідація витоку – не завжди простий і швидкий процес. Ділимося кроками, які виконує підприємство, ліквідовуючи аварію. Ця інформація допоможе вам розуміти, що відбувається, коли ви відчуваєте дискомфорт внаслідок припинення водопостачання.
Крок перший – інформація про витік.


Підприємство отримує повідомлення про витік води на номер диспетчерської служби 067-324-26-13, кол-центру 0800 300 118 або ж через платформу “Відкрите місто”.
Крок другий- обстеження витоку.


На вказане місце виїжджають фахівці, які з’ясовують наявність витоку саме з нашої мережі, оскільки не усі мережі перебувають на балансі водоканалу. А також ухвалюють рішення про залучення спецтехніки.
Крок третій – оцінка впливу на споживачів.


Відтак наші фахівці оцінюють кількість споживачів, які відчують дискомфорт від цієї аварії. Якщо цей водопровід обслуговує тисячі людей, а також до нього під’єднані соціальні об’єкти, такі як дитсадки, школи та лікарні, фахівці напрацьовують оптимальний варіант перекриття трубопроводів, розглядають можливості, щоб скерувати воду у труби в аварійній зоні з інших напрямків та звести до мінімуму кількість споживачів, які залишаться без водопостачання на час аварійно-відновлювальних робіт.
Крок четвертий: погодження з іншими службами інженерних комунікацій


Нам необхідно погодити з відповідними службами місце розташування інших підземних комунікацій(газопроводів, електрокабелів, телефонних мереж тощо), щоб уникнути пошкоджень та гарантувати безпеку праці нашим працівникам. Таке погодження, звісно, потребує часу.
Крок п’ятий: погодження з департаментом міського господарства


Якщо труба, де трапився витік, пролягає під дорогою, тоді нам потрібно отримати дозвіл на проведення робіт від департаменту міського господарства, адже йдеться про зупинку руху транспорту на цій ділянці. Ця обставина також впливає на термін проведення аварійно-відновлювальних робіт.
Крок шостий: припинення водопостачання


Щоб відремонтувати трубу, її треба зневоднити. Ми попередньо інформуємо споживачів про час припинення водопостачання. У випадках масштабних аварій на зовнішніх мережах, при великих марних втратах води ми маємо право тимчасово припинити або обмежити воду без попередження.
Крок сьомий: ремонт водогону


Працівники аварійно-ремонтних бригад виконують ремонтні роботи: розкопують дорогу, тротуар чи газон;заварюють трубопровід у місці витоку; встановлюють ремонтне обладнання (хомути, накладки, муфти). Іноді доводиться проводити заміну цілої ділянки водопроводу. Після завершення ремонту водопостачання відновлюють.
Крок восьмий: відновлення благоустрою


На місці проведення розкопок після ліквідації аварії на інженерних мережах виконуються роботи з відновлення пошкоджених елементів благоустрою території. Щодо асфальтування пошкодженої території, то водоканал подає заявку до КП “Служба муніципального управління”, яка і виконує ці роботи.
Описаний алгоритм застосовується при умові відкритих витоків, однак дуже часто у мережі трапляються приховані витоки. Ліквідація аварій у таких ситуаціях значно триваліша. Адже перш за все спеціалісти дільниці пошуково-запобіжних робіт за допомогою спеціального обладнання проводять пошук витоку.

Час цієї процедури спрогнозувати важко. Пошуки витоку можуть тривати і декілька днів.
Отож, ремонт водяних комунікацій- складний і затяжний процес. Сподіваємося, ця інформація для вас пізнавальна і ви з розумінням ставитиметися до наших працівників, які завжди дбають, щоб водопостачаня у ваших помешканнях було відновлено якнайшвидше!


Залишаємося з вами 24/7!