Звіт про господарську діяльність КП «Дрогобичводоканал» за 2017 рік

 

Комунальне підприємство «Дрогобичводоканал» у звітному році працювало стабільно, що дозволило без перебоїв надавати послуги з водопостачання та водовідведення всім споживачам у містах Дрогобичі,  Стебнику та  Трускавці, а це 36 тис. абонентів фізичних осіб та 1,6 тис. юридичних осіб.

Вперше за останні десятиліття діяльності  підприємство спрацювало з прибутком. Його обсяг –  788 тис. грн.

Впродовж  2017 року  реалізовано 5,4 млн. м3 води, з них м. Трускавцю –              2,28  млн,  населенню міст Дрогобич та Стебник – 2,7 млн. Як бачимо, основним споживачем води в містах є населення. Надано послуг з очистки стоків в об’ємі 6,4 млн. м3. Отримано доходів  за надані послуги 60,3 млн. грн. без ПДВ,  порівняно з попереднім роком ріст становить 5,9 млн. грн. або

10,9 %. Заборгованість за послуги на 1 січня 2018р. становить 24,1 млн. грн., з них населення – 7,0 млн. грн., ТзОВ «Трускавецький водоканал» – 12,4 млн. грн., субсидії і пільги державного бюджету – 2,5 млн. грн.

Проблемою підприємства є зношеність основних виробничих фондів, що становить 63%. Це є основною причиною втрат води, високого рівня споживання енергоносіїв. Більшість міських мереж водопроводу, особливо в центральній частині міста, збудована ще в 30-х роках минулого століття, тобто їхній вік становить понад 80 років.

Недосконалість засобів комерційного обліку води також є великою проблемою в реалізації послуг споживачам. За інформаційними відомостями підприємства, недооблік води (крадіжки) наданих послуг можуть становити до 20%. Тобто за надану послугу кошти не отримуємо в повному обсязі.

У 2017 році ухвалено новий Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», відповідно до якого у лютому 2018 року Кабінет Міністрів України повинен прийняти відповідну постанову щодо його застосування. Сподіваємося на  позитивні зрушення у напрямі обліку комунальних послуг.

Ріст вартості  матеріалів, палива, зміна ставок на податки згідно з «Податковим кодексом України» призвели до збільшення витрат підприємства. Згідно із ЗУ «Про Державний бюджет України на 2017 рік», зросли прожитковий мінімум для працездатних осіб та мінімальна заробітна плата,  яка  з січня 2017р. становила 3200 грн. Це спричинило збільшення витрат на оплату праці порівняно з минулим роком на 19,8 %. Вказані чинники призводять до того, що підприємство працює з низькою рентабельністю.

Підприємство є ліцензіатом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

У 2017 році внаслідок проведеного заліку визнаної різниці в тарифах погашено 2,4 млн. грн. заборгованості щодо оплати ПДВ.

Починаючи з 2015р., підприємство проводить реконструкцію технологічного обладнання районних каналізаційних очисних споруд. У попередні роки було реконструйовано повітродувну станцію та  систему аерації 1-го та 2-го аеротенків. У 2017 р. виконані роботи по об’єкту «Реконструкція вторинних відстійників на районних каналізаційних очисних спорудах м. Дрогобича».  Роботи проводилися  за рахунок співфінансування обласного екологічного фонду та  місцевого бюджету.

КП «Дрогобичводоканал» експлуатує водозабір «Уріж» з 30-х рр. минулого століття. Через те, що не були розвідані та затверджені запаси води, не було змоги одержати постійного спеціального дозволу на користування надрами. Впродовж 2014-2016рр. було виконано дослідно-промислову розробку родовища та затверджені запаси води в Державній комісії України по затвердженню запасів корисних копалин. Це дало змогу 10 листопада 2017р. одержати спеціальний дозвіл на користування надрами з видобутку питних підземних вод Урізького родовища в Державній службі геології та надр України  терміном на 20 років, при цьому підприємством було сплачено збір за надання спеціального дозволу в розмірі 1048,9 тис. грн.

Підприємство проводить роботи з виконання інвестиційної програми, зокрема у звітному році було встановлено 6 приладів технологічного обліку води на ВНС 3-го підйому. Проведені підготовчі роботи з монтажу водомірних вузлів для встановлення комерційного побудинкового обліку води на 15 житлових будинках.

Як було зазначено вище, проблемою підприємства є зношеність водопровідних мереж, через що змушене витрачати значні кошти на проведення аварійно-відновлювальних робіт. У 2017р. було замінено:

– 1,5 км аварійних ділянок водопроводу та ліквідовано 870 аварій;

– 200 м.п. каналізаційних мереж та ліквідовано 1170 заторів.

Збудовано новий водопровід довжиною 1,0км до житлового кварталу «Гирівка» в обхід міського кладовища, чим знято довготривалу проблему експлуатації старого водогону.

За кошти місцевого бюджету закуплено каналопромивну машину для обслуговування мереж, на що витрачено 2,5 млн. грн.

У 2017 році підприємство закінчило роботу із реєстрації земельних ділянок, на яких розміщені  водопровідні та каналізаційні споруди в м. Дрогобичі та  м. Стебнику.  Також проведено геодезичні роботи щодо водозабору «Гірне».

     У 2017 р. підприємство провело 32 процедури закупівлі через “Prozorro”: очікувана вартість становила 23 млн. 924 тис. грн, тендери було проведено на суму 21 млн 644 тис. грн., в результаті економія становила – 2 млн 280 тис. грн.

     Впродовж року на боржників подано до суду 25 позовів на суму 4743,4 тис. грн, 53 претензії на суму 307,3 тис. грн. До виконавчої служби подано 346 заяв про примусове виконання судових наказів на суму 4640,3 тис. грн. Фактично виконано на суму 2726,5 тис. грн.

     За рік надійшло 3 251 звернень та заяв громадян щодо виробничої діяльності підприємства (видача технічних умов, пломбування, перепломбування лічильників, заяви про зміну власника помешкання та кількості зареєстрованих у ньому). Окрім того, 23 звернення водоканал отримав та вчасно відреагував на них   через “Відкрите місто”.

Рік був знаменним для КП “Дрогобичводоканал” в інформаційній царині. Насамперед з власної ініціативи підприємство провело історичні пошуки, в результаті яких встановлено дату заснування водоканалу.10 травня 2017 р. на підприємстві за участю влади та громадськості міста проведений презентаційний захід.  Виданий буклет “Нотатки з історії водопостачання Дрогобича”, що є значним внеском у історичну царину міста. Крім  видання інформаційної продукції українською мовою, для відкритості підприємства на міжнародній арені, її також видано англійською мовою.   Саме у звітному році на підприємстві облаштована музейна експозиція, присвячена тематиці водопостачання, де збережені автентичні карти та інші артефакти, пов”язані з цією сферою послуг.

У 2017 р. КП «Дрогобичводоканал» зробило важливий крок до започаткування співпраці з Краківським водоканалом.  Наразі у нас розвинене продуктивне партнерство, яке у напрямку обміну досвідом уже дало перші плоди. Ми створили власний аналог академії «Краплинка», яка діє при Краківському водоканалі і реалізовує освітньо-інформаційні проекти щодо культури споживання води.   Надалі плануємо поглибити співпрацю з польськими колегами у виробничій площині.

Йдучи шляхом Краківського водоканалу, цього року наше підприємство започаткувало просвітницьку акцію у школах “У її краплі життя”. З успіхом, про що свідчать відгуки адміністрацій шкіл та самих учнів, «уроки води» уже відбулися у ЗОШ 1 та ЗОШ 2. Фахівці підприємства не тільки доносять цікаву інформацію про те, як і коли вперше водопровідна вода надійшла до Дрогобича, а й розповідають про особливості контролю за якістю води, її обліку, акцентують на споживацькій культурі, яку сьогодні важливо плекати у напрямках водопостачання та водовідведення. Для школярів підприємство видало чотири тематичні буклети. У цьому плані дрогобицьке підприємство  є першопрохідцем не лише у межах Львівщини, а й України.

КП “Дрогобичводоканал” впевнено іде в ногу з часом. Підтвердженням цьому є створені цього року для споживачів нові можливості подачі показників. На сайті підприємства у листопаді створено «Комірку споживача». До цього ж доступними також стали можливості подачі показників через Viber та SMS-повідомлення. Цією новацією за два місяці скористалися уже 2 тис. споживачів.

КП «Дрогобичводоканал» приділяє велику увагу  комунікаційній  роботі зі споживачами.  Вдосконалену цього року веб-сторінку водоканалу дрогобичани мають змогу читати у соціальній мережі »Facebook». Для максимального охоплення категорії наших споживачів, КП «Дрогобичводоканал» успішно співпрацює як з електронними, так і радіо та газетними інформаційними ресурсами.

 

 

 

 

 

Начальник підприємства                                                           Р.М. Шагала