Все про повірку лічильника: хто, коли та де має її проводити


Квартирний лічильник сьогодні є у переважній більшості осель, адже тільки його наявність дозволяє сплачувати виключно за спожиту воду і тим самим економити кошти. На обліку КП “Дрогобичводоканал” є 30 тис. споживачів, які оплачують послугу згідно з показниками лічильника.
Як і будь-який механізм, лічильник при тривалій експлуатації може вийти з ладу або зазнати механічних ушкоджень, що вплине на правильність його вимірювань. Саме тому в Законі України «Про метрологію та метрологічну діяльність» зафіксована вимога періодично робити повірку лічильників. Часто споживачі запитують: хто має сплачувати за повірку лічильника, сам споживач чи водоканал?
Роз’яснення дає начальник служби збуту КП “Дрогобичводоканал” Роман Яджак:

До 2017 року ця процедура справді була обов’язком КП “Дрогобичводоканал”, тобто повірка, на погляд споживача, робилась безкоштовно. Але це не зовсім так, адже вартість послуги на той час просто була закладена до тарифу. Тобто споживачі все одно сплачували за повірку, просто маленькими частинами під час кожної оплати послуг, так би мовити, на виплат. Але з серпня 2017 року набрав чинності Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», а у листопаді — набрала чинність постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 02.11.2017 №1342 «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем)», згідно з якою зі структури тарифів було виключено витрати на обслуговування, періодичну повірку і ремонт квартирних засобів обліку холодної води. Тобто наразі за повірку має сплачувати споживач, і це не залежить від того, чи виявиться лічильник справним під час повірки, чи ні.

Згідно з наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.10.2016 №1747 «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями», міжповірочний інтервал засобів обліку холодної та гарячої води становить 4 роки. Тож дату наступної повірки можна вирахувати, додавши 4 роки до дати виробництва лічильника, що вказана в технічному паспорті приладу, або до дати останньої повірки, яка вказана у свідоцтві про повірку.
Повірку можна провести у Дрогобицькій філії ДП “Львівстандартметрологія” за адресою: м. Дрогобич, вул. Б. Лепкого,10 (поблизу міського парку культури та відпочинку).
Під час проходження повірки нарахування здійснюються за середньомісячними показниками засобів обліку за попередні три місяці. Процедура метрологічної повірки триває 1-2 години, після чого ви можете забрати свій засіб обліку.
Якщо лічильник води відповідає встановленим вимогам — споживачу видадуть свідоцтво про повірку, якщо не відповідає, — довідку про його непридатність, тобто лічильник доведеться замінити. Згідно із Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», заміна лічильників також здійснюється за кошти споживача.

Згідно з законами України «Про метрологію та метрологічну діяльність» №1314-VII від 05.06.2014 та «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» №2119-8 від 22.06.2017, неповірені лічильники не можуть бути засобами комерційного обліку, тому водоканал не має права проводити по них розрахунки. Тобто, якщо споживач пропустить термін повірки приладів обліку води, водоканал, попередньо поінформувавши споживача, в праві проводити розрахунки за нормою споживання.

Тому вчасно повіряйте свої квартирні лічильники та будьте уважні. Тоді оплачуватимете виключно за спожиту вами воду.
У разі виникнення будь-яких непорозумінь зверніться до нашої служби, де вам нададуть кваліфіковану консультацію. Номер телефону кол-центру: 0800-300- 118. З питань розпломбування лічильника для проведення його повірки та опломбування після неї звертайтеся за телефоном: 097-33-147-33.