Аварійний стан приватних мереж – загроза залишитися без води

11 травня КП “Дрогобичводоканал” змушене було припинити водопостачання 10 будинків, що живляться з водопроводу, який пролягає за маршрутом вул. Горішня Брама-вул. Буковинська- пров. Гірський. Причиною став витік на старому водопроводі, технічний стан якого унеможливлює його подальшу експлатацію. Забудовники близько півстоліття тому проклали водопровід навпростець через городи, що перешкоджає в доступі щодо його обслуговування та ремонту. Будь-яка технічна документація на мережу відсутня.
Залишившись без води, мешканці з обуренням навідалися до керівництва підприємства, мовляв, нічого не хочемо чути- за воду платимо і надання послуги має бути негайно відновлено. Їм було роз’яснено,що на балансі підприємства ця ділянка мережі не перебуває. Водоканал обслуговує 232 км водопровідних мереж, що є у нього на балансі. Тариф на водопостачання формується з урахуванням витрат на обслуговування лише цих мереж, а обслуговування інших комунікацій є непокритими втратами підприємства.
У цьому випадку підприємство пішло назустріч мешканцям – полагодило водопровід і водопостачання до 10 будинків у короткий термін було відновлено. Хоча відповідно до вимог п. 14.1. Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та відведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства з питань ЖКГ України від 27 червня 2008 року №190, зареєстрованих Міністерством юстиції України від 7 жовтня 2008 року № 936/15627, підприємство проводить ремонт лише тих мереж, що є у нього на балансі.
Оскільки мешканці згаданих будинків є власниками ділянки аварійного водопроводу, їх письмовими приписами водоканал зобов’язав у місячний термін замінити комунікацію. В іншому разі при повторенні витоків підприємство буде без попередження від’єднювати трубопровід від комунальної мережі водопостачання. Адже такий стан комунікації – причина втрат води та збитків підприємства.
Цей випадок яскраво висвічує проблему, з якою водоканал стикається мало не щодня. Споживачі здебільшого навідріз відмовляються брати на себе ту частину відповідальності, яка регламентована законодавством. Натомість всі претензії переадресовують водоканалу. Нагадуємо, водоканал обслуговує лише вуличні, квартальні та дворові водопроводи, що перебувають у нього на балансі. Точкою розмежування є не паркан у приватному будинку і не двері квартири у багатоповерхівці, а місце під’єднання до комунальних мереж. Принагідно просимо споживачів не відмежовуватися від відповідальності, а дбати про технічний стан приватних мереж.